Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Sprutdag 2.

Av barnkampen - 13 oktober 2011 22:35

I dag har jag inte känt mycket av första sprutan. Jag har varit lite yr, men det kanske jag hade varit i alla fall.... Precis efter att sambon är klar med injiceringen känns det att vätskan går upp i huvudet. Jag kan inte förklara känslan, men zonterapeuten säger att på vardera sidan av huvudet sitter våra energifält, och det är här det känns. Lite bomullskänsla i huvudet och ett konstigt krypande, ögonen känns glaniga och kroppen trött. Men jag vet att det kommer att kännas mera när vi tar två sprutor och att det känns tydligare för varje spruta.


Jag fick en kommentar på förra inlägget hur jag kände förra gången och vad som är vanliga biverkningar.

På Fass står det om Fostimon:Vanliga: Huvudvärk, väderspänning, förstoppning, överstimulering av äggstockarna och smärta vid injektionsstället.

Mindre vanliga: Illamående, buksmärta, trötthet, andnöd, bröstförstoring, bröstsmärtor, vallningar, yrsel, mental slöhet (letargi), humörsvängningar, urinvägsinfektion, förhöjd koncentration av sköldkörtelhormon i blodet, rodnad, klåda, näsblödningar och ökad blödningstid.

Det otäckaste jag fick av dessa var mental slöhet..... bara ordet får mig att rysa. Jag är vanligtvis snabb och alert, men blev otäckt omedveten om allt. Jag frågade en kollega om en superenkel grej, som jag vanligtvis har full kontroll på, vad det var, han tittade undrande på mig och skrattade nervöst. Jag fick börja gå omkring med en lapp i handen annars skulle jag glömma vad jag skulle göra..... Jag skrattade ofta åt mig själv.

Den andra sprutan jag tog hade biverkningarna förkylningssymptom och förhöjd kroppstemperatur. Det var inte roligt, hade 39 grader i temp och masade mig fram mellan tvn och köket..... När jag kom hem från jobbet kasade jag mig på sängen och bad sambon om mat, sen rörde jag mig inte ur fläcken, vanligtvis har jag massor av energi kvar när jag kommer hem.


Nu tror jag att jag lärt mig att ställa in så att kommentarer godkäns direkt när ni skriver dem!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barnkampen - 9 november 2011 16:41

Ingen mens hittils, i morgon är den dagen den ska komma.   Det känns inte så i kroppen, men kroppen reagerar ju inte på samma sätt med massa hormonpreparat i kroppen......   I natt fick jag gå upp och klä på mig när jag skulle sova, för jag f...

Av barnkampen - 7 november 2011 20:40

Det rör sig många tankar i mitt huvud nu. Väntan är för spännande. Vi vill inte att det ska misslyckas. Vi vill ha positiva besked! Vi längtar efter DET positiva beskedet! Låt det bli söndag fort..... Jag vill testa nu!!!   I morgon (tisdag) var ...

Av barnkampen - 4 november 2011 13:21

Tiden går fort. Efter 18 dagar ska graviditetstestet tar. Det är den 14 november, en måndag.   Jag har inte skrivit på länge för jag vågar inte riktigt spekulera i vad som är annorlunda från förra försöket och är det jag känner en biverkning av p...

Av barnkampen - 28 oktober 2011 11:50

14.45 igår sattes ett fint ägg in. Hoppas att det vill stanna kvar där och växa och bli stort.   Om 18 lååånga dagar får vi göra ett graviditetstest.   I dag, dagen efter känns allt bra. Det drar och sliter lite i magen, men det kan lika gärn...

Av barnkampen - 26 oktober 2011 11:35

04.50 på morgonen tisdagen den 25:e, backade vi ut från vår uppfart. Dimman låg tät över motorvägen. 07.14 var vi på plats på studenternas IP i Uppsala och åt våra medhavda mackor...   Dagen skulle bli spännande. Fanns det några ägg som vi kunde ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards