Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Ont

Av barnkampen - 18 oktober 2011 22:40

Jag blev väldigt glatt överraskad i går när jag kollade statistiken och såg att 17 unika besökare hade varit inne på min blogg! Eftersom jag skriver anonymt, förväntar jag mig inte dessa siffror. För två av mina käraste, närmast vänner är denna blogg inte anonym. Ja, sambon vet ju om att den finns oxå....


I går gjorde sprutorna väldigt ont. Den ena nålen på sprutan är inte så grov, men svår att få igenom skinnet. Sambon säger att han känner att det gör ont. I går träffade vi nog fel till råga på allt och det gjorde hysteriskt ont. Men men.... vad gör man inte. Även Fostimonsprutan gjorde ont, den är i vanligt fall som att sticka i smör, men icke sa nicke.... Lättnaden var stor i kväll när det inte alls gjorde lika ont, men dessvärre kvarstår det att Orgalutran sprutan är svår att få genom huden. Sambon vill gärna sticka snabbt, som ett hugg, men jag gillar inte alls känslan.... Har ni några tips? Hur gör ni?


Dagen i dag har varit underbar. Jag startade med zonterapi, jag tror nämligen att det är dennes förtjänst att jag inte känner några biverkningar, förutom trötthet. Han säger att livmodern nu är så "ren" och fin som ett fågelbo. Kineserna säger nämligen att det är gifter i livmodern som gör att embryot inte klarar av att leva vidare efter befruktning. Det kan nog ligga något i det. När jag ligger på britsen och njuter av behandlingen rensas kroppen ut och blir fin och i balans. Jag har ju skrivit i föregående inlägg om mina kalla fötter som nu blivit varma.... så någon verkan har det. Jag har heller inte alls farlig PMS. Förut, sedan jag slutade med p-piller, har jag mått uselt innan och sambon har fått ta både det ena och det andra. Men sen jag började på zonterapin har detta nästan försvunnit. Jag mår så mycket bättre. Så ni som inte provat.....



 
 
Madeleine

Madeleine

20 oktober 2011 18:55

Hej!
Jobbar inom vården så jag är van att sticka. :) Jag håller sprutan lite snett och för sedan sakta in den. Är kass på vinklar och grader, men undrar om det kanske är 45 graders vinkel det är jag håller den i typ. Eftersom det översta hudlagret är lite trögare att komma igenom snurrar jag lite på nålen när jag satt i någo millimeter. Det blir lite lättare då tycker jag. Mina patienter säger jämt att jag är så duktig på att sticka, så jag gör ju något rätt iaf. Tack för din kommentar idag.. Har uppdaterat bloggen nu också, där kan du läsa vad kliniken sa när de ringde mig i eftermiddag. Kram

http://www.langtarefterbarn.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barnkampen - 9 november 2011 16:41

Ingen mens hittils, i morgon är den dagen den ska komma.   Det känns inte så i kroppen, men kroppen reagerar ju inte på samma sätt med massa hormonpreparat i kroppen......   I natt fick jag gå upp och klä på mig när jag skulle sova, för jag f...

Av barnkampen - 7 november 2011 20:40

Det rör sig många tankar i mitt huvud nu. Väntan är för spännande. Vi vill inte att det ska misslyckas. Vi vill ha positiva besked! Vi längtar efter DET positiva beskedet! Låt det bli söndag fort..... Jag vill testa nu!!!   I morgon (tisdag) var ...

Av barnkampen - 4 november 2011 13:21

Tiden går fort. Efter 18 dagar ska graviditetstestet tar. Det är den 14 november, en måndag.   Jag har inte skrivit på länge för jag vågar inte riktigt spekulera i vad som är annorlunda från förra försöket och är det jag känner en biverkning av p...

Av barnkampen - 28 oktober 2011 11:50

14.45 igår sattes ett fint ägg in. Hoppas att det vill stanna kvar där och växa och bli stort.   Om 18 lååånga dagar får vi göra ett graviditetstest.   I dag, dagen efter känns allt bra. Det drar och sliter lite i magen, men det kan lika gärn...

Av barnkampen - 26 oktober 2011 11:35

04.50 på morgonen tisdagen den 25:e, backade vi ut från vår uppfart. Dimman låg tät över motorvägen. 07.14 var vi på plats på studenternas IP i Uppsala och åt våra medhavda mackor...   Dagen skulle bli spännande. Fanns det några ägg som vi kunde ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards