Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av barnkampen - 17 oktober 2011 14:06

I går kväll var det dax för Fostimonsprutan att få sällskap av Orgalutran sprutan. Med andra ord nu är det nu två sprutor, psykisk är det jobbigt då jag nu är van att kunna slappna av efter första sprutan, men nu ska jag ladda om och få en till spruta. Men sambon är en sjuksyster av rang och fixar detta utmärkt. När vi är klara med sprutorna blöter han en rondell med klorhexidin som han lägger på injektionsstället. Det är bara psykologiskt för att jag tycker att det tar bort känslan av sticket. Det känns i huden att det är mera vätska som ska in i kroppen. Det stramar och känns konstigt. I kväll ska vi nog prova att sticka på båda sidorna, då kanske det inte känns så konstigt......


Denna omgång har jag inte så mycket biverkningar. Det är skönt.


Har ringt sjukhuset och fått tid för äggblåseräkning på torsdag kl. 10.30 Hoppas att det är flera än förra gången. Då var det fyra blåsor endast i högra äggstocken, inga i vänstra (jo en liten som inte räknades...). Jag är orolig för att det kommer att vara få.... Förra gången var det "bara" ett ägg i de fyra blåsorna. Tänk om det inte finns någon? Läskigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards